Brak e-maila z zamówieniem

titledee

Avatar: titledee

2019-08-10 21:35

Cześć,

Dzisiaj otrzymałem kilka zamówień w sklepie na Quick Cart V6.7, zamówienia są widoczne w panelu administracyjnym, ale nie ma ich w skrzynce pocztowej mojej i klientów, czy to błąd po stronie OpenSolution?
Sprawdziłem u różnych operatorów poczty e-mail, nigdzie nie dochodzi podsumowanie zamówienia.
Wczoraj było ok, dzisiaj jest tak przez cały dzień.

» Quick.Cart v6.x

Roni

Avatar: Roni

2019-08-10 21:49

Jeśli sprawdzałeś różnych operatorów poczty prawdopodobnie jest coś nie tak z ustawieniami wysyłki wiadomości email na serwerze.
Zapytaj dostawcę serwera czy nie zmieniali czegoś.
Sprawdź czy działają inne miejsca gdzie wysyłany jest email (jeśli takie masz) na stronie.
Jeśli znasz podstawy php wrzuć na serwer prosty skrypt wysyłający zwykłego maila i sprawdź czy działa.
Możesz też zrobić kopię sklepu na jakimś innym serwerze (jeśli nie masz to załóż testowe konto gdzieś) i sprawdź tam.

titledee

Avatar: titledee

2019-08-10 22:52

Roni,

Dziękuję za szczegółową odpowiedź.

Dostawca poinformował mnie, że operator wpisał IP na czarną listę i zmienił IP na inny, niestety bez poprzednich podsumowań dla mnie i klientów oraz zmianą folderów, do których trafiały wiadomości.

Czy można to w jakiś sposób odzyskać, czy mam nakłaniać klientów do ponownego złożenia zamówienia?

titledee

Avatar: titledee

2019-08-10 23:03

Czy z poziomu panelu administracyjnego mogę wysłać jeszcze raz podsumowania zamówień do mnie i do klientów?

titledee

Avatar: titledee

2019-08-11 08:53

Ok, zrobiłem wszystko ręcznie, jeszcze raz dzięki za pomoc.

zevientron

Avatar: zevientron

2021-04-20 14:22

Dzień dobry

Korzystam z darmowej wersji quick cart. Niestety ani Ja ani Klient nie dostaję powiadomień na pocztę. Mam info od właściciela serwera, że nie obsługuje funkcji mail i trzeba użyć skryptu który potrafi się uwierzytelnić na serwerze
pocztowym i wysyłać przez zewnętrzny serwer. Pomożecie? ;)

zev

Makaron

Avatar: Makaron

2021-04-23 13:11

@zevientron w takim przypadku najlepiej byłoby doinstalować bibliotekę PHPMailer i wysyłać maile poprzez SMTP, wtedy wyeliminujesz problem zablokowanej funkcji mail(), maile pójdą przez Twoją skrzynkę, co dodatkowo jest plusem, jeśli chodzi o wiarygodność wiadomości i zmniejszenie odsetka maili trafiających do Spamu.

Marcin Morcinek

zevientron

Avatar: zevientron

2021-05-04 13:12

Ok, w konfiguracji podałem maila ktory dostalem do serwera czyli sklep@domena.pl

mam juz phpmailer i co dalej? wgrywam go do publichtml czy do katalogu z quick cart?
W index.php (open solution) wklejam jakiś dodatkowy skrypt aby to działało?

zev

Do góry
o nas | kontakt