Dzisiaj otrzymałem kilka zamówień w sklepie na Quick Cart V6.7, zamówienia są widoczne w panelu administracyjnym, ale nie ma ich w skrzynce pocztowej mojej i klientów, czy to błąd po stronie OpenSolution? Sprawdziłem u różnych operatorów poczty e-mail, nigdzie nie dochodzi podsumowanie zamówienia. Wczoraj było ok, dzisiaj jest tak przez cały dzień.
Jeśli sprawdzałeś różnych operatorów poczty prawdopodobnie jest coś nie tak z ustawieniami wysyłki wiadomości email na serwerze. Zapytaj dostawcę serwera czy nie zmieniali czegoś. Sprawdź czy działają inne miejsca gdzie wysyłany jest email (jeśli takie masz) na stronie. Jeśli znasz podstawy php wrzuć na serwer prosty skrypt wysyłający zwykłego maila i sprawdź czy działa. Możesz też zrobić kopię sklepu na jakimś innym serwerze (jeśli nie masz to załóż testowe konto gdzieś) i sprawdź tam.
Dostawca poinformował mnie, że operator wpisał IP na czarną listę i zmienił IP na inny, niestety bez poprzednich podsumowań dla mnie i klientów oraz zmianą folderów, do których trafiały wiadomości.
Czy można to w jakiś sposób odzyskać, czy mam nakłaniać klientów do ponownego złożenia zamówienia?
Korzystam z darmowej wersji quick cart. Niestety ani Ja ani Klient nie dostaję powiadomień na pocztę. Mam info od właściciela serwera, że nie obsługuje funkcji mail i trzeba użyć skryptu który potrafi się uwierzytelnić na serwerze pocztowym i wysyłać przez zewnętrzny serwer. Pomożecie? ;)
@zevientron w takim przypadku najlepiej byłoby doinstalować bibliotekę PHPMailer i wysyłać maile poprzez SMTP, wtedy wyeliminujesz problem zablokowanej funkcji mail(), maile pójdą przez Twoją skrzynkę, co dodatkowo jest plusem, jeśli chodzi o wiarygodność wiadomości i zmniejszenie odsetka maili trafiających do Spamu.
Ok, w konfiguracji podałem maila ktory dostalem do serwera czyli sklep@domena.pl
mam juz phpmailer i co dalej? wgrywam go do publichtml czy do katalogu z quick cart? W index.php (open solution) wklejam jakiś dodatkowy skrypt aby to działało?