Brak możliwości dokonania zakupu na IOS Safari

Berserker

Avatar: Berserker

2018-12-18 11:09

Witajcie

Ok dwa tygodnie temu postawiłem niewielki sklep na Quick.cart 6.7 - wszystko działało bez zarzutu do ostatniego tygodnia gdy od klientów zacząłem otrzymywać informacje, że przy próbie dodania produktu do koszyka pod IOS Safari pojawia się komunikat, że koszyk jest pusty i nie można zrealizować zakupu. Czy ktoś z Was się z tym spotkał i wie jak to rozwiązać? Problemem jest skrypt czy ustawienia Iphone? Sprawdziłem to na kilku różnych Iphonach i na każdym sytuacja jest taka sama.

Będę wdzięczny za pomoc i podpowiedzi.
Pozdrawiam

» Quick.Cart v6.x

Roni

Avatar: Roni

2018-12-19 15:34

I tak się dzieje tylko na iOS? Rozumiem, że na komputerze czy na innych telefonach jest ok?
To istotne, bo wtedy raczej można wykluczyć np zmiany w ustawieniach serwera (administratorzy czasem o nich nie informują) lub jakiś problem z oprogramowaniem (np zrobiłeś jakąś modyfikację, albo jakieś dane się namnożyły i przepełnia się pamięć RAM dostępna na serwerze).
Może jakaś aktualizacja iOS powoduje taki problem, zerknij na wersje w telefonach.
Spróbuj też na innej przeglądarce np jeśli sprawdzałeś na Safari to użyj Chrome.

Kojarzę podobne przypadki u siebie z informacją że koszyk się pusty, ale to z reguły był problem z cache przeglądarki (na konkretnym komputerze). Ew brak uprawnień do zapisu sesji na serwerze - to można rozwiązać tak: https://opensolution.org/Quick.Cart/docs/ext_6.6/?id=pl-tips#22

Berserker

Avatar: Berserker

2018-12-27 10:48

Dziękuję za odpowiedź - tak dzieje się na kilku telefonach z IOS na których to sprawdzałem.

Rozumiem, że chodzi o poradę pt. Jak przechowywać sesje w katalogu sklepu? Czy tak to powinno wyglądać w praktyce?

 

if( defined'DEVELOPER_MODE' ) ){
  
$sValue = (float) phpversion( );
  if( 
$sValue '5.2' )
    exit( 
'<h1>Required PHP version is <u>5.2.0</u>, your version is '.phpversion( ).'</h1>' );
  elseif( 
defined'ADMIN_PAGE' ) && ( !is_file$config_db['pages'] ) || ( is_file$config_db['pages'] ) && !is_writable$config_db['pages'] ) ) ) ){
    exit( 
'<h1>File <u>'.$config_db['pages'].'</u> not exists or is not writable</h1>' );
  }
ini_set'session.save_path''files/sessions/' );}

Berserker

Avatar: Berserker

2018-12-27 10:50

PS. Niestety ta porada nie rozwiązuje problemu. Czy ma ktoś inne pomysły?

Roni

Avatar: Roni

2018-12-27 21:49

A na innych telefonach i na komputerze jest ok?
Podeślij adres strony, będzie łatwiej sprawdzić niż dopytywać.

Spróbuj pobrać świeżą wersję i sprawdzić czy dzieje się to samo. Jeśli tak, to spróbuj jeszcze na jakimś innym serwerze.

Jeśli chodzi o poradę, to czy stworzyłeś katalog files/sessions/ i ustawiłeś mu prawa zapisu? Sesje się tam zapisywały?

Berserker

Avatar: Berserker

2019-01-02 09:40

Katalog jest utworzony i prawa są nadane. Na komputerach z Windows problem nie występuje, tylko na telefonach z IOS (Safari).

Adres strony to kronch.pl

openzibi

Avatar: openzibi

2019-01-02 17:24

Zrobiłem szybki test na Iphone.

1. demo.opensolution.org/Quick.Cart.Ext/ i kilka innych sklepów
Działa dodawanie do koszyka.

2. Twój sklep kronch.pl
Nie działa dodawanie do koszyka.

Jaką masz wersję php serwera?
Nigdy nie stosuj bez sprawdzenia najnowszej wersji php np. tej grudniowej 7.3.0
Sprawdź działanie sklepu np. na wersji php 7.0.x

Zbyszek - StudioStrona.pl

Berserker

Avatar: Berserker

2019-01-03 07:39

Mam wersję 7.2.7 na serwerze.

openzibi

Avatar: openzibi

2019-01-03 10:10

Spróbuj zmienić na 7.0.x lub 7.1.x

Zbyszek - StudioStrona.pl

Berserker

Avatar: Berserker

2019-01-03 10:55

Niestety nie pomogło.

openzibi

Avatar: openzibi

2019-01-03 11:36

Niezależnie od tematu sugeruję zostawić 7.1.x
Zapytaj u admina serwera co zostało zmienione we wspomnianym czasie a może Ty coś zmieniłeś?
Pobierz najnowszą wersje Quick.Cart i sprawdź np. pod adresem kronch.pl/test/

Zbyszek - StudioStrona.pl

Do góry
o nas | kontakt