Dzień dobry, mam problem z linkami do produktów w Google.
31.08.2018 zmieniłem stronę, zmieniły się ID produktów. Przykład: Przed zmianą strona.pl/?1,produkt_A strona.pl/?2,produkt_B Po zmianie strona.pl/?1,produkt_B strona.pl/?2,produkt_A
Szukam w Google: produkt_B W wynikach mam: produkt_A strona.pl/?2,produkt_B opis produktu A
Powinno być: produkt_B strona.pl/?1,produkt_B opis produktu B
Szukam produktu B, a przenosi mnie na stronę z produktem A, dlatego że produkty A i B zamieniły się ID Produktu.
Wiem, że Google potrzebuje kilku tygodni, ale po pierwsze minęło już 3 tygodnie, ale gorsze jest po drugie, bo wygląda na to, że już sobie zaindeksował.
W poprzednim przykładzie, dla produktów A i B, sprawa była dosyć prosta, dzisiaj odkryłem, że jest bardziej skomplikowana. Przyjmijmy, że
Przed zmianą: strona.pl/?3,produkt_C strona.pl/?4,produkt_D strona.pl/?5,produkt_E
Po zmianie: strona.pl/?3,produkt_D (wyłączony, w panelu status odkliknięty, nie wyświetla się na stronie) strona.pl/?4,produkt_C strona.pl/?5,produkt_E
Wpisuję w Google: produkt C
Otrzymuję w wynikach wyszukiwania: produkt C (tytuł przed zmianą) strona.pl/?3,produkt_C (link do produktu C, ale z ID Produktu przed zmianą, więc błąd 404, bo po zmianie ID 3 jest wyłączone) opis produktu C (opis przed zmianą)
No dobrze, można przyjąć, że Google jeszcze tu nie był i wszystko jest OK, trzeba poczekać, bo na razie ma zaindeksowaną starą stronę.
Ale na drugim miejscu w wynikach wyszukiwania w tym samym zapytaniu, jest:
produkt C (tytuł po zmianie - OK) strona.pl/?4,produkt_E (link z dobrym ID, ale ze złą nazwą produktu, więc wprawdzie przenosi na dobrą stronę, produktu C - bo strona ładuje się po ID a nie po nazwie, ale w adresie jest nie ten produkt) opis produktu C (opis po zmianie - OK)
To tak jak chcielibyście kupić jabłka. Wpisujecie w Google „jabłka”. Wyskakuje Wam: 1) Jabłka - w adresie „jabłka” - klikacie - strona nie istnieje 2) Jabłka - w adresie „gruszki” - i co? klikacie? - a link prowadzi do jabłek czyli do dobrej strony
Są klienci, którzy przesyłają sobie linki do produktów i nie wiedzą czy to link jest zły czy produkt nie ten, bo link ze słowem „gruszki” prowadzi do jabłek. Rozumiecie mój problem?
To był najgorszy ruch jaki mogłeś zrobić, żeby zamienić zawartość stron produktowych dla istniejącego już sklepu. Już lepiej byłoby dodać nowe produkty i przekierować na nie ze starych adresów. Wtedy Google by się nie pogubił, bo miałby informację, że zawartość przeniesiona na adres ... Teraz ma problem, bo indeksuje stronę, której dane już ma w bazie, link się nie zmienia, a zmienia się zawartość. Dlatego masz problem z takimi wynikami, bo one się mieszają. Teraz już musztarda po obiedzie, bo cokolwiek byś zrobił to znowu się namiesza. Trzeba po prostu cierpliwie czekać aż google sobie to odświeży wszędzie. Chyba, że ktoś tutaj zna metodę na przyśpieszenie tego procesu to może się wypowie.
Swoją drogą, dobrze byłoby gdybyś podawał realne adresy sklepu, każdy by sobie mógł sprawdzić jak to wygląda.
Mocno wszystko zmieniałem i tak mi było łatwiej, bo bazę produktów sobie wygenerowałem z programu magazynowego i nie musiałem na stronie wprowadzać każdego produktu oddzielnie. Fakt, nie pomyślałem o konsekwencjach w Google. Dziękuję za wyjaśnienie.
Realny adres sklepu: http://ziolachinskie.eu
Z mojego przykładu: "Produkt C" to "GE GEN" Wpisz w Google: ge gen zioła W wynikach wyszukiwania dwa pierwsze od góry to właśnie te z przykładu - chyba, że w międzyczasie coś się zmieni :)
No to w przypadku tego produktu masz dosyć fajnie, bo stary adres www.ziolachinskie.eu/?1068,ge-gen który prowadzi do 404 możesz przekierować na nowy adres http://ziolachinskie.eu/?1075,ge-gen