Od kilku lat mam przyjemność pracować na różnych wersjach Quick.Cart darmowych i płatnych. Zwróciłem uwagę, że każda nowa wersja to większe problemy przy zapisie. W starych wersjach problem nie występował. Przykłady to: znikające podstrony z produktami przy zmianie kolejności w menu. W tym przypadku kopie bezpieczeństwa nic nie pomogą. Za dużo tego jest żeby to zauważyć. Kolejny problem, który kiedyś nie występował to problemy w zapisie w Konfiguracji. Trzeba kilka razy zapisywać żeby nie wracały stare ustawienia. Nie wspominając o różnych błędach przy zapisie, które wymagają "grzebania" w kodzie. Reasumując według mnie stare wersje były bardzie stabilne, ale co zrobić takie czasy. To są tylko moje luźnie spostrzeżenia. Z wszystkim można sobie dać radę nie ma problemu, ale na to trzeba czasu, którego tak mało.
stara wersja przy duzej ilosci zdjec w sklepie miala problemy przy zapisywaniu. dosc czesty problem opisywany na forum http://opensolution.org/forum/?iTopic=8688
ja mam odwrotne odczucie, ze nowsze wersje lepiej sobie radza
veus - jeśli masz taki problem np z zapisywaniem konfiguracji - to pewnie masz serwer który "cachuje" twoją stronę. Spotkałem się z tym już kiedyś. Skontaktuj się z adminem, żeby to wyłączył dla całego Twojego konta Albo podał Ci jakiś kod dzięki któremu możesz sobie to tylko dla admina wyłączyć. Możesz sam oczywiście spróbować różną konfigurację z Cache-Control, Pragma czy Expire, ale pewnie zależnie od serwera różne opcje działają.
Od 12 lat projektuję strony i sklepy oparte na Quick.Cart i Quick.Cms i mam trochę inne zdanie co nie oznacza,że jestem całkowicie bezkrytyczny :) Każda nowa wersja to większe bezpieczeństwo i więcej opcji. Zgodzę sie że duża ilość parametrów zmusza nas do wysiłku :) ale praktycznie tylko na etapie projektu. W bieżącej pracy właściciel sklepu zmienia statystycznie 3-4 opcje.
Osobny temat to bezpieczeństwo zapisu. Baza plikowa w starszych wersjach nie była serializowana i przy dużych stronach, sklepach była podatna na uszkodzenia. Dlatego namawiam na aktualizacje do wersji v6.x Powtórzę moje ulubione pytanie: "Co ile lat zmieniasz swojego smartfona?"
Każdy system wymaga dopasowania serwera. Instalowałem projekty na całym świecie i naprawdę niektóre serwery mają dziwaczne ustawienia. Do tego dochodzą różne tryby pracy i oprogramowania: Apache, CGI, FastCgi, FPM, Linux, Windows, php5.4, php 5.5, php7 itd. :) Nie wspomnę o różnych limitach pamięci RAM, chociaż tu jest coraz lepiej. Jest jeszcze walka o szybkość serwerów a jednym z jej elementów jest różnorodne oprogramowanie cache np. OPcache.
Rozwiązaniem Twoich problemów z konfiguracją w sklepie może być poniższa modyfikacja dla sklepu v6.x.
Od wersji php 5.5 na niektórych serwerach instalowany jest cache typu Zend OPcache. Okazuje się że względu na opcache przy zapisie w administracji w dwóch przypadkach trzeba zrobić reset w konfiguracji i edycji języków.
Można też... nic nie robić :) Bez resetu zmiany w 2 powyższych miejscach ZAPISUJĄ SIĘ ale są widoczne dopiero po ok. 3s przy ponownym wejściu do konfiguracji lub języków.