Polecam zainstalować sobie "phpmailer", odpowiednio przerobić skrypt aby korzystał z niego a nie ze standardowej funkcji "mail". Mając phpmailer'a możesz robić "cuda-wianki" w zakresie e-maili: załączniki, smtp, text&html mixed itp.
Pełny tekst ustawy. http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000827
Sprzedaż we własnym sklepie internetowym jest "umową zawieraną na odległość" (nie mylić z " umową zawieraną poza lokalem przedsiębiorstwa")
Art. 14.2 powyższej ustawy: "W przypadku umów zawieranych na odległość przedsiębiorca ma obowiązek udzielić informacji, o których mowa w art. 12, w sposób odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na odległość, w sposób czytelny i wyra- żonych prostym językiem."
Przejrzałem cała ustawę i nie widzę tam, dla umów zawieranych na odległość, przymusu dostarczania regulaminu w formie PDF w mailu ze sklepu. Dla mnie, wymienionym w Art. 14.2 "środkiem porozumiewania się na odległość" jest odpowiednio skonstruowany formularz zamówienia. Obowiązek informacyjny spełniają np. checkboksy i linki widoczne w trakcie zamówienia. Można również w e-mailu ze sklepu dodać dane firmy i link do regulaminu.
:-) Panowie, "jgb" ani słowem nie wspomniał o tym, że chce dołączać regulamin sklepu. On chce dołączać jakiś dokument w pdf'ie. Pisze, że musi. Do "musi" może zmusić nie tylko ustawa, ale również widzimisię jakiegoś klienta. Jeśli "jgb" stawia komuś sklep i ten ktoś sobie życzy w e-mailu podpinać załącznik (a choćby z serduszkiem i życzeniami 100 lat życia), to dla kolegi "jgb" sytuacja nabiera wymiaru: "musi". Z kontekstu wielce prawdopodobnym jest, że chodzi o regulamin, jednak to nie jest do końca pewne :-)
boboo ale się czepiasz :) Ot taka polska złośliwość na emigracji widzę.
Nie pisałem, że chodzi o regulamin, bo nawet nie sądzę, że jest to konieczne, skoro w trakcie zamówienia się go akceptuje. Prawdopodobnie chodzi o tekst ze zwrotem towaru i prawach przysługujących konsumentowi.
"Art. 21 ustawy o prawach konsumenta stanowi, iż przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu (a więc najlepszym rozwiązaniem będzie załączenie regulaminu w wersji pdf). Sama ustawa nie przewiduje sankcji za niedochowanie tego obowiązku, aczkolwiek w przypadku kontroli taka praktyka może być uznana za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów."
Opinia znajomego prawnika :-)
We wspomnianym artykule jest odniesienie do art. 12 podpunkt 1, gdzie jest bardzo długa lista tego co ma być podane na "trwałym nośniku", a co za tym idzie - najlepiej podać klientowi cały regulamin... niestety. Choć to już tylko moja opinia i może... obym się mylił ;-)
Który z warunków odpowiada za wysłanie wiadomości z podsumowaniem zamówienia do klienta? E-mail wpisany przez klienta w formularzu, to $aData['sEmail'] ?
Odnośnie umieszczania regulaminu w formie PDF w wiadomości do klienta - taką informacje wysyła klientom LexLab.pl (legalniewsieci.pl), jeżeli kupuje się u nich Regulamin: "Mail potwierdzający przyjęcie zamówienia powinien zawierać regulamin w formacie pdf, jako dostarczenie podstawowych informacji na trwałym nośniku. Po uzupełnieniu i akceptacji regulaminu powinien zostać on zamieszczony wraz z drukiem reklamacji w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Jeśli nie ma takiej możliwości aby przesłać regulamin klientowi w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji, to zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, klient musi otrzymać wszystkie niezbędne informacje (które zawiera regulamin) w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, ale nie później niż w chwili dostarczenia produktu. Zatem można wysłać regulamin osobnym mailem, a w mailu potwierdzającym zakup tylko link do regulaminu."