Mail z załącznikiem PDF

jgb

Avatar: jgb

2015-01-02 10:42

Witam,

Czy jest możliwość dodania w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia przez klienta załącznika z plikiem pdf?

» Quick.Cart v3.x

Bartek

selekcjoner

Avatar: selekcjoner

2015-01-02 11:21

Możliwość jest, ale to nie prosta sprawa.
Lepiej wrzucić pdf'a na serwer i w mailu wysłać link do niego.

jgb

Avatar: jgb

2015-01-02 11:54

Właśnie link nie może być, musi być dołączony dokument.

Bartek

boboo

Avatar: boboo

2015-01-02 16:45

Polecam zainstalować sobie "phpmailer", odpowiednio przerobić skrypt aby korzystał z niego a nie ze standardowej funkcji "mail".
Mając phpmailer'a możesz robić "cuda-wianki" w zakresie e-maili: załączniki, smtp, text&html mixed itp.

boboo :-)

treewood (OpenSolution)

Avatar: treewood

2015-01-03 08:11

Dziwna sprawa, gdyż maile z załącznikami podobno są jeszcze gorzej traktowane przez filtry antyspamowe niż maile z linkiem.

Czy mógłbyś przytoczyć przepis, że to musi być plik w załączniku, a nie link do pliku?

openzibi

Avatar: openzibi

2015-01-03 09:48

Pełny tekst ustawy.
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000827

Sprzedaż we własnym sklepie internetowym jest "umową zawieraną na odległość" (nie mylić z " umową zawieraną poza lokalem przedsiębiorstwa")

Art. 14.2 powyższej ustawy:
"W przypadku umów zawieranych na odległość przedsiębiorca ma obowiązek udzielić informacji, o których mowa
w art. 12, w sposób odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na odległość, w sposób czytelny i wyra-
żonych prostym językiem."

Przejrzałem cała ustawę i nie widzę tam, dla umów zawieranych na odległość, przymusu dostarczania regulaminu w formie PDF w mailu ze sklepu.
Dla mnie, wymienionym w Art. 14.2 "środkiem porozumiewania się na odległość" jest odpowiednio skonstruowany formularz zamówienia.
Obowiązek informacyjny spełniają np. checkboksy i linki widoczne w trakcie zamówienia. Można również w e-mailu ze sklepu dodać dane firmy i link do regulaminu.

StudioStrona.pl

boboo

Avatar: boboo

2015-01-03 10:42

:-)
Panowie,
"jgb" ani słowem nie wspomniał o tym, że chce dołączać regulamin sklepu.
On chce dołączać jakiś dokument w pdf'ie.
Pisze, że musi.
Do "musi" może zmusić nie tylko ustawa, ale również widzimisię jakiegoś klienta.
Jeśli "jgb" stawia komuś sklep i ten ktoś sobie życzy w e-mailu podpinać załącznik (a choćby z serduszkiem i życzeniami 100 lat życia), to dla kolegi "jgb" sytuacja nabiera wymiaru: "musi".
Z kontekstu wielce prawdopodobnym jest, że chodzi o regulamin, jednak to nie jest do końca pewne :-)

boboo :-)

treewood (OpenSolution)

Avatar: treewood

2015-01-03 12:06

boboo ale się czepiasz :) Ot taka polska złośliwość na emigracji widzę.

Nie pisałem, że chodzi o regulamin, bo nawet nie sądzę, że jest to konieczne, skoro w trakcie zamówienia się go akceptuje. Prawdopodobnie chodzi o tekst ze zwrotem towaru i prawach przysługujących konsumentowi.

grabek

Avatar: grabek

2015-01-29 12:25

@openzibi

"Art. 21 ustawy o prawach konsumenta stanowi, iż przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu (a więc najlepszym rozwiązaniem będzie załączenie regulaminu w wersji pdf). Sama ustawa nie przewiduje sankcji za niedochowanie tego obowiązku, aczkolwiek w przypadku kontroli taka praktyka może być uznana za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów."

Opinia znajomego prawnika :-)

We wspomnianym artykule jest odniesienie do art. 12 podpunkt 1, gdzie jest bardzo długa lista tego co ma być podane na "trwałym nośniku", a co za tym idzie - najlepiej podać klientowi cały regulamin... niestety. Choć to już tylko moja opinia i może... obym się mylił ;-)

grabek

marcinl

Avatar: marcinl

2017-04-28 09:23

Chciałbym odświeżyć wątek.

W pliku /core/orders.php, znajduje się fragment kodu:


    
if( $config['send_customer_order_details'] === true )
      
sendEmail$aSendnull$aData['sEmail'] );      
           
    if( 
$config['order_details_from_customer'] === true )
      
$aSend['sSender'] = $aData['sEmail'];
    
sendEmail$aSendnull$config['orders_email'] );



Który z warunków odpowiada za wysłanie wiadomości z podsumowaniem zamówienia do klienta?
E-mail wpisany przez klienta w formularzu, to $aData['sEmail'] ?

Marcin

marcinl

Avatar: marcinl

2017-05-06 15:10

@treewood ?

Marcin

hainet

Avatar: hainet

2017-06-26 12:23

Odnośnie umieszczania regulaminu w formie PDF w wiadomości do klienta - taką informacje wysyła klientom LexLab.pl (legalniewsieci.pl), jeżeli kupuje się u nich Regulamin:
"Mail potwierdzający przyjęcie zamówienia powinien zawierać regulamin w formacie pdf, jako dostarczenie podstawowych informacji na trwałym nośniku. Po uzupełnieniu i akceptacji regulaminu powinien zostać on zamieszczony wraz z drukiem reklamacji w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Jeśli nie ma takiej możliwości aby przesłać regulamin klientowi w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji, to zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, klient musi otrzymać wszystkie niezbędne informacje (które zawiera regulamin) w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, ale nie później niż w chwili dostarczenia produktu. Zatem można wysłać regulamin osobnym mailem, a w mailu potwierdzającym zakup tylko link do regulaminu."

Do góry
o nas | kontakt