Ogólne problemy przy zapisie.

veus

Avatar: veus

2017-04-07 11:13

Od kilku lat mam przyjemność pracować na różnych wersjach Quick.Cart darmowych i płatnych. Zwróciłem uwagę, że każda nowa wersja to większe problemy przy zapisie. W starych wersjach problem nie występował. Przykłady to: znikające podstrony z produktami przy zmianie kolejności w menu. W tym przypadku kopie bezpieczeństwa nic nie pomogą. Za dużo tego jest żeby to zauważyć. Kolejny problem, który kiedyś nie występował to problemy w zapisie w Konfiguracji. Trzeba kilka razy zapisywać żeby nie wracały stare ustawienia. Nie wspominając o różnych błędach przy zapisie, które wymagają "grzebania" w kodzie. Reasumując według mnie stare wersje były bardzie stabilne, ale co zrobić takie czasy. To są tylko moje luźnie spostrzeżenia. Z wszystkim można sobie dać radę nie ma problemu, ale na to trzeba czasu, którego tak mało.

» Quick.Cart v6.x

Łukasz

marcin_k

Avatar: marcin_k

2017-04-10 22:11

stara wersja przy duzej ilosci zdjec w sklepie miala problemy przy zapisywaniu. dosc czesty problem opisywany na forum
http://opensolution.org/forum/?iTopic=8688

ja mam odwrotne odczucie, ze nowsze wersje lepiej sobie radza

Roni

Avatar: Roni

2017-04-11 08:37

veus - jeśli masz taki problem np z zapisywaniem konfiguracji - to pewnie masz serwer który "cachuje" twoją stronę.
Spotkałem się z tym już kiedyś.
Skontaktuj się z adminem, żeby to wyłączył dla całego Twojego konta
Albo podał Ci jakiś kod dzięki któremu możesz sobie to tylko dla admina wyłączyć.
Możesz sam oczywiście spróbować różną konfigurację z Cache-Control, Pragma czy Expire, ale pewnie zależnie od serwera różne opcje działają.

openzibi

Avatar: openzibi

2017-04-11 09:38

Od 12 lat projektuję strony i sklepy oparte na Quick.Cart i Quick.Cms i mam trochę inne zdanie co nie oznacza,że jestem całkowicie bezkrytyczny :)
Każda nowa wersja to większe bezpieczeństwo i więcej opcji. Zgodzę sie że duża ilość parametrów zmusza nas do wysiłku :) ale praktycznie tylko na etapie projektu. W bieżącej pracy właściciel sklepu zmienia statystycznie 3-4 opcje.

Osobny temat to bezpieczeństwo zapisu. Baza plikowa w starszych wersjach nie była serializowana i przy dużych stronach, sklepach była podatna na uszkodzenia. Dlatego namawiam na aktualizacje do wersji v6.x
Powtórzę moje ulubione pytanie: "Co ile lat zmieniasz swojego smartfona?"

Każdy system wymaga dopasowania serwera. Instalowałem projekty na całym świecie i naprawdę niektóre serwery mają dziwaczne ustawienia.
Do tego dochodzą różne tryby pracy i oprogramowania: Apache, CGI, FastCgi, FPM, Linux, Windows, php5.4, php 5.5, php7 itd. :)
Nie wspomnę o różnych limitach pamięci RAM, chociaż tu jest coraz lepiej.
Jest jeszcze walka o szybkość serwerów a jednym z jej elementów jest różnorodne oprogramowanie cache np. OPcache.

Rozwiązaniem Twoich problemów z konfiguracją w sklepie może być poniższa modyfikacja dla sklepu v6.x.

Od wersji php 5.5 na niektórych serwerach instalowany jest cache typu Zend OPcache.
Okazuje się że względu na opcache przy zapisie w administracji w dwóch przypadkach trzeba zrobić reset w konfiguracji i edycji języków.

Można też... nic nie robić :)
Bez resetu zmiany w 2 powyższych miejscach ZAPISUJĄ SIĘ ale są widoczne dopiero po ok. 3s przy ponownym wejściu do konfiguracji lub języków.

1. templates/admin/settings.php
nad

header'Location: '.$_SERVER['PHP_SELF'].'?p='.$p.'&sOption=save' );


dodaj

    if( function_exists'opcache_reset' ) ){
      
opcache_reset( );
     }


2. templates/admin/languages.php
nad

header'Location: '.$_SERVER['PHP_SELF'].'?p='.$p.'&sOption=save&sLanguage='.$sLanguage );


dodaj

      if( function_exists'opcache_reset' ) ){
      
opcache_reset( );
     }

StudioStrona.pl

Do góry
o nas | kontakt